Kamp Bölgeleri

admin
Site Admin
Posts: 26
Joined: Wed Feb 03, 2021 10:27 am

Kamp Bölgeleri

Post by admin »

Eşek Adası var. Ayvalık'ta güzel gün batımını izleyebileceğim Cunda Adası'nı unutabilir misin? Gündemde her zaman en popüler yerini tutan ünlü İmralı da var. Gökova Körfezi'ndeki Sedir Adası, planladığım ama hiç ziyaret etmediğim güzelliklerle dolu. Ve Göcek adaları.

Üşütmedim, araştırdım, saydım, inceledim ve sonra tam olarak 312 adamımız olduğunu öğrendim. Bugün Uzak Doğu'nun tropikal adalarında dolaşırken 312 adamızın sadece dördündeydim. Bence bu iyi bir sayı. Hangisi senin

3 gün sonra 38 gündür bulunduğum Borneo'dan ayrılıp, 2773 adası henüz isimlendirilmemiş olan 7107 adaya sahip bir takımada ülkesine gidiyorum. Böyle bir haberden sonra biletlerimin cebimde olduğunu ne kadar güzel söyleyebilirdik ama şimdi mi? Elektronik bilet olayından sonra biletlerim telefonumda diyebilirim. Telefonumdaki uygulama aracılığıyla check-in yaptım ve hatta bir 2D barkodum bile var.

31 Ekim öğleden sonra 21.295.000 kişilik başkentiyle dünyanın en büyük beşinci şehir merkezine sahip bir başkentte olacağım. Asya ülkesinin "Doğu Denizlerinin İncisi" olarak bilinen başkentinde 1 kilometrekarelik bir alanda 15.000 kişi yaşarken, çok kalabalık dediğimiz İstanbul, 9.500 nüfusuyla bu dünya sıralamasında 19. sırada yer alıyor.

70 farklı dilin yanı sıra, İngilizce'nin çok iyi konuşulduğu Asya'daki en kalabalık Hristiyan dininin bulunduğu ülkedir. Ferdinand Magellan 1521'de ülkeye geldiğinde Hristiyanlıkla% 86 tanıştı. Eskrim, bu ülkenin geleneksel savaş sanatıdır. Basketbolu ve bilardoyu sevenlerin yaşadığı bu bölgede 221 yanardağ bulunuyor ve bunların 21'i aktif. Volkanları severim.

Türkiye'den ayrıldıktan 453 gün sonra trafiğin aktığı bir ülkede ilk kez haklı olacağım. Eminim soldan trafikte motosiklet, araba ve karavan kullanmayı tuhaf bulacağım.

Uncle Tan Advanture Camp'te 2 gün geçirdikten sonra Sepilok'taki Uncle Tan B & B'ye geri döndüm. Orada bir gece daha geçirdikten sonra otobüse Kota Kinabalu'ya bindim. Sipadan'da dalmak yerine Mabul'a daldım, Danum Vadisi'ne gidemedim ama Tan Amca'nın popüler orman kampında iki gece uyudum. Artık modern hayata, Sabah eyaletinin başkenti Kota Kinabalu'ya dönme zamanı gelmişti.

Otobüsüm ormansız ormanlar yerine palmiye yağı için yetiştirilen sayısız palmiye koruluğundan geçerek yolda görkemli Kinabalu Dağı'na ulaştı. Kinabalu Dağı'nın eteklerinde dolambaçlı yollardan geçerken gün ağmak üzereydi. O anda otobüsün penceresinden ağladığım ve izlediğim muhteşem gün batımı manzarasına doyamadım.

Yolun bazı kısımları sisle kaplanırken, uzak ufukta bulutların ardındaki gün batımı ve bu sisli havada meydana gelen kızarıklık her ziyaretçiyi heyecanlandıracak. Bir parçam geri dönüp Güney Asya'daki bu en yüksek dağa tırmanmamı söylerken, bir parçam aşırı yüksek fiyatlar yüzünden yapmamamı söyledi.

Uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından Kota Kinabalu'ya ulaştım, terminalin güneyinden yola çıktım ve dolmuşla şehre atladım. 16 yaşındaki bir çocuğa "İngilizce biliyor musunuz?" Diye sordum. Ona sorduğumda akıcı bir şekilde cevap verdi ve aksan olmadan Borneo'da bu soruyu bir daha sormamaya karar verdim. Çünkü bahsettiğim gibi piyasadaki 60 yaşındaki anneannem bile yeterince İngilizce biliyordu.

Daha önce sırt çantamı bıraktığım Akinabalu Pansiyonu'na yerleştim. Kota Kinabalu'dan Borneo, Semporna ve Sandakan'ın güneyine giderken, sadece 11 gündür seyahat ettiğim 20 litrelik küçük çantamı alarak ayrıldım. Parmak arası terlikler, birkaç T-sırt, dizüstü bilgisayar ve tablet PC. Şimdi diğer eşyalarımı geri alma zamanı gelmişti ama çok özlediğimi söyleyemedim. Pansiyonu kaldığım zamandan daha kalabalık buldum. Daha önce yurtta yalnızken, şimdi 5 yatağın tamamı dolu. Huzurlu bir pansiyon. Tadilat yapılırken ara sıra gürültü yoktu, ancak tadilattan sonra daha güzel olacağına eminim.